In plaats van een Defender 110 Td5 een Land Rover Discovery 1 V8i uit 1997
De oorsprong van het Land Rover virus ligt voor mij in het zuiden van Griekenland...
In 1994 ben ik voor de 1e maal geland in een vissersdorp in het uiterste zuiden van Griekenland, in Gythio. In dat jaar heb ik definitief mijn hart verloren aan het land en de mensen. Ieder jaar werd het gevoel van het "thuiskomen "sterker bij de vakanties en in 2001 werd het plan geopperd om IJsselstein te gaan verruilen voor "ons dorp" in Griekenland.
In 2005 de stap gemaakt en één van de ontwikkelingen was de aanschaf van een Defender 110, Td5, Libyan Sand... kun je verliefd worden op een auto is de vraag ? Honderden kilometers gemaakt door het overweldigende landschap van de Peloponnesus wat in 2007 resulteerde in een samenwerking met Harrie Schouten, voormalig coordinator van 4WD Reizen. Samen met Harrie hebben we ieder jaar de reis met veel plezier en vakmanschap vervolmaakt.
Maar het leven was weerbarstig en door tal van omstandigheden moest ik mijn dorp in 2010 met pijn in mijn hart weer verlaten.... met achterlaten van de Defender. Bestemming... een dorp onder de rook van Ansbach, Mittel Franken. De stap terug van rust en ruimte naar de volle wegen en steden in Nederland was te groot. Wat gebleven is, is ieder jaar een 100% succesvolle reis over de Griekse Peloponnesus.
En dan sinds kort weer in het bezit van een Land Rover... geen Defender maar een Discovery 1 V8i, volledig opgebouwd om weer te gaan doen wat waar mijn hart ligt: de bergen in te trekken en de vrijheid en schoonheid te beleven. Nog 3 jaar in Duitsland en dan met volle overtuiging weer terug naar mijn dorp.
In de tussentijd hier in Duitsland mijn off-road reizen op de markt brengen om straks terug in Griekenland mijn tijd nuttig te gaan besteden.
En veel lezen hier op het forum...
groet van Rene Konijnenberg