Hallo hallo :-)

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Wimbo

Hallo hallo :-)

Berichtdoor Wimbo » 18 Mei 2017, 23:47

Ik rijd nu een jaar prettig in de rondte in mijn Discovery I (Grijs), nu kan ik voor vrij weinig een Disco II op de kop tikken (moet wel wat aan gebeuren), echter moet ik deze wel ombouwen naar grijs kenteken. Hebben jullie misschien een idee hoeveel werk dit is en wat dat kost? Thnx

Waterrover
Beheerder

Re: Hallo hallo :-)

Berichtdoor Waterrover » 19 Mei 2017, 17:30

Wimbo schreef:Ik rijd nu een jaar prettig in de rondte in mijn Discovery I (Grijs), nu kan ik voor vrij weinig een Disco II op de kop tikken (moet wel wat aan gebeuren), echter moet ik deze wel ombouwen naar grijs kenteken. Hebben jullie misschien een idee hoeveel werk dit is en wat dat kost? Thnx

Wimbo, welkom bij de club. Leuk dat een Discovery zo goed bevalt, en dat je toe bent aan een volgende upgrade. Wel heel veel vragen zie ik. Stel deze op het "techniek' forum, daar zullen vast leden zijn die je vraag kunnen beantwoorden.

Chris

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Mei 2017, 17:53

Wimbo schreef:Ik rijd nu een jaar prettig in de rondte in mijn Discovery I (Grijs), nu kan ik voor vrij weinig een Disco II op de kop tikken (moet wel wat aan gebeuren), echter moet ik deze wel ombouwen naar grijs kenteken. Hebben jullie misschien een idee hoeveel werk dit is en wat dat kost? Thnx

Waarschijnlijk kost het ombouwen zodanig veel (tijd dan wel geld) dat een direct grijze Disco II binnen de range van "interessant" komt.

Groeten MarcS

dormos

Berichtdoor dormos » 22 Mei 2017, 10:03

Een ombouwsetje is te koop voor 600 Euro, en als je een beetje handig bent dan is de ombouw volgens mij prima te doen.

Ben zelf ook aan het kijken naar een Disco 2 die ik op grijs kenteken wil gaan rijden. Nadeel van de grijs kenteken versies die te koop staan is dat ze bijna allemaal relatief veel kilometers hebben gedraaid. Verder zijn deze auto's volgens mij vaak gekocht vanwege het hoge toegelaten aanhangergewicht, en is er dus ook veel met zware aanhangers gereden. Het interieur is vaak meer afgeleefd dan geel kenteken versies, en complete boekjes erbij zijn ook een uitzondering.

Geel kenteken uitvoeringen zien er vaak netter uit, hebben lagere kilometerstanden en vaak een sluitende onderhoudshistorie. Hebben ook vaak wat minder eigenaren gehad, en hebben naar allle waarschijnlijkheid minder zware aanhangers getrokken.

Ik neig ook naar een geel kenteken om zelf om te bouwen naar grijs.

Groet,

Hans
110 2.5NA ex-MOD 1985 (verkocht)
Disco 2 TD5 2002 Automaat
Renault Twizy 2012
Dacia Logan MCV 0.9 TCe Bi Fuel 2017
Harley Davidson WLC 750 1950 (Liberator)

brekel

Berichtdoor brekel » 13 Jun 2017, 22:05

Ik wil er even een vraag aanhangen ik heb op een youtube filmpje over een daktent een Nederlandse disco met 3 ziplaatsen voorin gezien ik weet niet of het een d1 of d2 was maar weet iemand of dat legaal kan ik sta ook op het punt wat aan te schaven en twijfel op het moment wat ik ga aanschaven .

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Jun 2017, 23:14

lijkt me stug dat dat legaal te krijgen is, volgens mij is er geen typegoedkeuring met 3 zitplaatsen voorin. Als je dat wil moet je een Defender van voor 2007 nemen (daarna schijnt het ook in een Defender niet meer gemogen te hebben.

maar zelfs als het al mag..... waar moet de middelste zijn benen laten??
gone

brekel

Berichtdoor brekel » 13 Jun 2017, 23:51

ik denk ook niet dat het legaal is ik heb trouwens wel de video terug ge vonden.
https://www.youtube.com/watch?v=ppdr7O-BPkY
als het wel legaal is zou het alleen voor noot zijn in een defender of serie's zit je ook niet prettig met 3 volwassenen voor in .

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Jun 2017, 19:02

Nee, het is n iet legaal. Het mag niet, klaar.

Dat zijn zaken die in de typegoedkeuring staan en dat is nooit toegelaten (noch aangevraagd trouwens) voor een Disco.

En idd, waar zou iemand z'n benen moeten laten? Hoeft die derde persoon geen airbag of gordels te hebben? Of een van fabriekswege gebouwde, geteste en gekeurde stoel? :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Nieuw op het forum”