Eerste LR, Disco II met 86dKM

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Wessel82

Eerste LR, Disco II met 86dKM

Berichtdoor Wessel82 » 18 Mei 2017, 14:59

Sinds vorig jaar ben ik in het bezit van een Disco II uit 2004.

Deze auto heb ik in Zeeland gekocht en verkeerde in gebruikte staat maar met zeer weinig kilometers. Ik ben de tweede eigenaar en al het onderhoud is door 1 garagebedrijf gedaan. Tot nu to heb ik geen problemen met de auto gehad en staat er inmiddels 144.000 op de teller.

Ik gebruik de auto voornamelijk voor mijn werk als kleermaker maar ben er in de zomer de Alpen in geweest en ook een aantal LRCH evenementen mee bezocht. Nu is het tijd om de auto wat aan te passen. Ik wil andere banden monteren maar weet niet welke. Ik rijd 45000 km over de snelweg per jaar maar ook ongeveer 5.000km in alpen op onverharde wegen en trails.

Ik ben benieuwd wat jullie tips zijn want ik wil de auto lang houden maar niet in hoogte enz. aanpassen.

Edward

Re: Eerste LR, Disco II met 86dKM

Berichtdoor Edward » 18 Mei 2017, 15:47

Wij hebben onze Disco altijd 100% standaard gehouden inclusief de banden. Hij heeft jaren op Michelin Synchro's gestaan. Dat zij ure wegbanden maar off road heeft me dat nooit tegen gehouden. Het enige waar ze tekort komen is diepe modder en daar wil je met een standaard wagen toch niet in terecht komen want dat kost je je bumpers.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Re: Eerste LR, Disco II met 86dKM

Berichtdoor Landmarcs » 18 Mei 2017, 16:26

Dag Wessels82,

Misschien is het handig om ook aan te geven welke banden en bandenmaat je nu hebt, wellicht is een moderne AT band minstens zo goed in het alledaagse gebruik en stukken beter bij het "stone-lanen" in de Alpen.

Zo uit de losse pols en zonder verdere kennis zou ik als goede universele kandidaten noemen:
Cooper AT3 en Nokian Rotiiva AT (van die laatste ken ik nog steeds geen gebruikers-ervaringen - dus ook geen slechte).
De Cooper AT3 kwam uit een test als verrassend goed qua grip (wat het verschil is tussen AT3 en AT3-sport weet ik niet), de Nokian Rotiiva AT "ziet er goed uit" en is ondanks dat ie als zomerband verkocht wordt een band met (net aan) voldoende winterse kwaliteiten, hij heeft dus een sneeuwvlokje, en voldoet dus ook voor winters gebruik in de meer-eisende winterlanden.
Beide zijn banden die voldoende kwaliteiten hebben voor de vele verharde kilometers (en beide zijn minstens redelijk stil, wat weer een belangrijke plus is bij de alledaagse kilometers) -- en echt "Hollandsch" het zijn beslist niet de duurste banden.

http://us.coopertire.com/Tires/Light-Tr ... -A-T3.aspx
http://www.coopertire.co.uk/tyres/off-r ... -at3-sport
https://www.nokiantyres.com/summer-tyre ... tisfaction

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”