Even voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
ronaldv

Even voorstellen

Berichtdoor ronaldv » 20 Feb 2017, 18:20

Hallo allemaal,

Sinds 2 weken in het bezit van een Disco 2 dus tijd om mij even voor te stellen. Vorig jaar mee geweest met mijn zwager naar het bikkel weekend en (weer) enthousiast geworden voor het terrein rijden. Was in mijn diensttijd, en dus heel erg lang geleden ;), dat ik voor het laats met een Laro en 4 tonner door het terrein heb gecrossed maar de kick die ik daar van kreeg is er nog steeds.

De Disco 2 was van een LRCH lid dus wellicht dat sommigen hem herkennen en is al enigszins geprepareerd voor het terrein. Hij is iets verhoogd (weet niet precies hoeveel), heeft een lier en de luchtvering is vervangen door veren. Daarnaast wil ik de diff-lock optie installeren maar moet nog controleren of deze echt aanwezig is op de bak.

TZT mss ook nog een setje extra velgen met echte terreinbanden en een snorkel. En er gaat iets van reclame opkomen want heb hem, samen met mijn broer, zakelijk aangeschaft ;). Dan alleen de tijd nog vinden om een opfris cursus terrein rijden te volgen en om naar de events te komen.

Afbeelding

Grt,
Ronald

Landmarcs

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Landmarcs » 20 Feb 2017, 19:23

Dag Ronald,

Welkom ... bedenk dat de betere moderne AT-banden (de wat woestere) in het terrein bijna net zo goed als "echte" terrein-banden presteren.
Bedenk ook dat zulke banden op weg naar dat "echte" terrein heel veel beter presteren.
En bedenk dat als je nog eens verder op weg wilt (bijv de Pyreneeën), dat er erg veel weg is voordat je er bent, en dat in de bergen een AT-band gemiddeld zelf beter presteert als een "echte" terrein-band.

Groeten MarcS

ronaldv

Berichtdoor ronaldv » 20 Feb 2017, 20:35

Dank voor je reactie Marc, dat scheelt weer. Dan dus alleen de diff-lock en wellicht een snorkeltje. Op deze foto is het wellicht niet goed te zien maar de voorkant staat ongeveer 3cm lager dan de achterkant. Loont het de moeite om dat gelijk te trekken (voorkant dus verhogen)?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Feb 2017, 21:23

Dag Ronald,

Ik vind het er prima uitzien (voor een Disco ... waar ik niks van weet ... ik ben een Defender-typ :ugeek: ).

Omdat het toch vooral de ruimte onder de assen is waar het om gaat lijkt mij het nog verder verhogen weinig winst geven.
Extra verhogen geeft sowieso al een zeker verlies: door de veranderende geometrie (en gewoon het hogere zwaartepunt) lever je aan weggedrag in.

Groeten MarcS

atilgen

Berichtdoor atilgen » 21 Feb 2017, 08:14

Welkom...
Mooie Disco overigens.
Veel rijplezier gewenst.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

Terug naar “Nieuw op het forum”