Van wat ik er van mee krijg is het niet zo dat het bestuur niets wil of geen mogelijkheden onderzoekt. Maar feit blijft dat het forum een onderdeel is van de club waar maar een paar % van de LRCH gebruik van maakt.
Sommige vaste forumleden zijn geen lid meer of zelfas nooit geweest. De eerlijke vraag is dan of de club moet blijven investeren in dit forum. Of en hoeveel mensen via het forum lid van de club geworden zijn zal wel niet of lastig te meten zijn. Maar eerlijkheidshalve is dat ook maar een zeer beperkt aantal.
Dus ik begrijp het standpunt van de club...... Wil je via Facebook, Whatsapp oid iets opzetten zal dat vooral veel tijd en energie kosten. Wie gaat dat dan doen en waarom? De hoeveelheid traffic hier bewijst dat een forum kennelijk niet meer heel erg van deze tijd is.
Einde forum
Re: Einde forum
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Van wat ik er van mee krijg is het niet zo dat het bestuur niets wil of geen mogelijkheden onderzoekt. Maar feit blijft dat het forum een onderdeel is van de club waar maar een paar % van de LRCH gebruik van maakt.
Sommige vaste forumleden zijn geen lid meer of zelfs nooit geweest. De eerlijke vraag is dan of de club moet blijven investeren in dit forum. Of en hoeveel mensen via het forum lid van de club geworden zijn zal wel niet of lastig te meten zijn. Maar eerlijkheidshalve is dat ook maar een zeer beperkt aantal.
Dus ik begrijp het standpunt van de club...... Wil je via Facebook, Whatsapp oid iets opzetten zal dat vooral veel tijd en energie kosten. Wie gaat dat dan doen en waarom? De hoeveelheid traffic hier bewijst dat een forum kennelijk niet meer heel erg van deze tijd is.
Ik kan de redenering volgen ... maar d'r zit zoals altijd een andere kant aan de medaille.
Het forum is een (bijna) gratis uithangbord, dat zie je bijv. aan de toevallige en eenmalige bezoekers. Een klein deel van die "eenmalige" bezoekers wordt ipv een "eendagsvlieg" een min of meer vaste bezoeker en soms ook lid.
Heel veel vragen worden beantwoord, geheel vrijwillig en onbaatzuchtig, door de forum-deelnemers - en die forumdeelnemers zijn dan al dan niet lid van de LRCH. Zoiets is heel veel waard, ook voor de vereniging.
Wat betreft de "parasitaire" foumleden (zoals ik er een ben): De vereniging heeft daar niet of nauwelijks last van, in veel gevallen eerder profijt. En als het verenigingsbestuur desondanks denkt "We zouden als forum-offspin meer leden willen zien" dan zijn er allerlei formules te bedenken - bijv. een regeling waarbij je na een aantal berichten gevraagd wordt lid te worden en/of beperkte toegang voor niet leden etc etc. Als er zo'n regeling was dan zou ik denkelijk wel lid worden, ik zie weinig in de (overige) verenigingsactiviteiten. Het forum (met als bijwerking een soort van platform van mensen met een gelijkgerichte interesse) en bijv. technische informatie is waarom ik dan lid zou worden.
Het afstoten van het forum omdat je liever meer leden ziet is een kortzichtige aanpak, een beetje alsof IKEA zijn restaurant sluit omdat ze meer boekenkastjes en bedden willen verkopen.
Groeten MarcS
PS Behalve als je een echt one-issue-vereniging hebt is het bijna altijd zo dat de verenigings-activiteiten stuk voor stuk slechts een beperkte (minderheid) van de leden aanspreken.
Als zijspoor een aardig voorbeeld: De belangrijkste spoorweg-klup in Nederland kent de tweedeling tussen tram en trein, maar ook tussen modern/actueel en historie, tussen lijnen en het materieel (en bij de treinen ook nog eens locomotieven <> wat er getrokken wordt en binnen dat laatste heb je ook nog weer personenrijtuigen <> goederenwagens), en tenslotte zijn er ook nog mensen die zich met de infrastructuur bezighouden, hetzij heet praktisch, bijv. het werkmaterieel, en anderen weer "theoretisch" met oog voor bijv. brugconstructies, beveiligingssytemen, economie/geografie of gewoon de architectuur. Als het bestuur van deze spoorklup om zich heen kijkt is er geen enkel interesseveld waar ze genoeg handen op elkaar krijgen, het gaat om een grote verzameling van minderheden (en wellicht een zwijgende meerderheid die het allemaal wel "leuk" vindt maar zich nooit uitspreekt). Zou je een voor een de rand-belangstellingen wegsnoeien dan verlies je zelfs die zwijgende, slechts meelezende, meerderheid.
Landmarcs schreef:
Het afstoten van het forum omdat je liever meer leden ziet is een kortzichtige aanpak, een beetje alsof IKEA zijn restaurant sluit omdat ze meer boekenkastjes en bedden willen verkopen.
Groeten MarcS
Niemand zegt dat het forum ophoud omdat ze meer leden willen. Dat is bullshit.
Het forum houd op omdat de kosten die club maakt niet opwegen tegen de voordelen voor de clubleden. Een club heeft ook een verantwoordelijkheid om ce contributie zo zinnig mogelijk te besteden.
Zoals ik het begrijp zou er een nieuw systeem onder het forum moeten en dat is veel werk. Op dit moment is Chris de ENIGE vrijwilliger die heel veel tijd in het forum steekt om het schoon en functioneel te houden.
Als het werkelijk zo belangrijk gevonden werd hadden zich al minimaal 5 vrijwilligers aangemeld om de boel in de lucht te houden.
Dat alleen beantwoord de behoefte en het belang van het forum......
Edward van Vugt
Behalve Range Rovers heb ik ook een loods vol triumph onderdelen.
Ik heb die autos al 40 jaar (RRs maar 20 jaar) en heel wat uit elkaar gesleuteld.
Van herald en spitfire weet ik vrijwel alles als het om originaliteit en onderdelen gaat.
De NL triumph club waar ik nu eenmaal lid van was (en nog ben) heeft geen lopend forum alleen facebook of zo (heb ik niet).
We hebben dus geen contact, verkoop hoogst zelden iets maar koop wel via vooral Marktplaats en enkele vaste contacten.
De Franse en Duitse spitfire clubs hebben bloeiende forums.
Ben daar niet lid maar breng mijn kennis in, en verkoop zo regelmatig het één en ander.
Gebruikte onderdelen heb ik op heuvels, en voor veel mensen moeilijk anders te vinden.
Dat is vooral gedeelde passie en wordt daar zeer gewaardeerd.
Regelmatig komen mensen uit Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Luxemburg, leuke contacten.
Zo nu en dan een Belg en zelden een Nederlander
Een goed forum wordt veel meer bekeken dan je zou denken.
Ik heb die autos al 40 jaar (RRs maar 20 jaar) en heel wat uit elkaar gesleuteld.
Van herald en spitfire weet ik vrijwel alles als het om originaliteit en onderdelen gaat.
De NL triumph club waar ik nu eenmaal lid van was (en nog ben) heeft geen lopend forum alleen facebook of zo (heb ik niet).
We hebben dus geen contact, verkoop hoogst zelden iets maar koop wel via vooral Marktplaats en enkele vaste contacten.
De Franse en Duitse spitfire clubs hebben bloeiende forums.
Ben daar niet lid maar breng mijn kennis in, en verkoop zo regelmatig het één en ander.
Gebruikte onderdelen heb ik op heuvels, en voor veel mensen moeilijk anders te vinden.
Dat is vooral gedeelde passie en wordt daar zeer gewaardeerd.
Regelmatig komen mensen uit Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Luxemburg, leuke contacten.
Zo nu en dan een Belg en zelden een Nederlander
Een goed forum wordt veel meer bekeken dan je zou denken.